1 Ιουν 2008

Περί ταξί ο λόγος...

Αφορμή για το παρακάτω κείμενο είναι ένα περιστατικό που συνέβη σε ταξί στο οποίο επέβαινα χθες το βράδυ.

Μπαίνοντας στο ταξί, εγώ και δύο φίλοι μου, ακούσαμε την κυρία η οποία ήταν ήδη μέσα, να διαμαρτύρεται στον οδηγό για την επιβίβασή μας. Αυτός άρχισε να μιλάει επιθετικά και με ειρωνεία, χωρίς τον παραμικρό σεβασμό, κι αυτό επειδή η πελάτισσά του, του ζήτησε μια εξήγηση για το αυτονόητο: "Γιατί επιβίβασε επιπλέον άτομα, από τη στιγμή που αυτή δεν το ήθελε."

Η παρέα μου κι εγώ καθόμαστε αμίλητοι και παρακολουθούσαμε τον διαπληκτισμό ενώ γνωρίζαμε (όπως και οι περισσότεροι από εσάς πιστεύω) ότι η κυρία είχε απόλυτο δίκιο. Σαν να μην έφτανε όμως η απαράδεκτη συμπεριφορά του, όταν η κυρία κατέβηκε στον προορισμό της, την έβρισε μπροστά σ' εμάς (τεράστια μαγκιά!). Είναι πολύ κρίμα πάντως, διότι ο εν λόγω οδηγός ήταν νεαρός σε ηλικία...

Θέλω να αναφέρω κάποια πράματα τα οποία θα πρέπει όλοι μας να γνωρίζουμε:
Όταν επιβιβάζεται κάποιος σε ταξί και δηλώσει στον οδηγό ότι δε θέλει άλλα άτομα στη διαδρομή, τότε αυτός είναι υποχρεωμένος να το κάνει. Ακόμη, όμως και να μην το ζητήσει ο πελάτης, ο νόμος λέει ότι και πάλι δε θα πρέπει να πάρει κι άλλους κατά τη διάρκεια της διαδρομής , εκτός κι αν συναινέσει ο πελάτης.

Εάν το ζητήσετε, ο οδηγός είναι υποχρεωμένος να σας παράσχει επίσημη απόδειξη υπηρεσιών. Η απόδειξη αυτή θα πρέπει να αναγράφει το συνολικό ποσό, τα στοιχεία των πινακίδων του οχήματος, τον αριθμό μητρώου του ταξί και το όνομα του οδηγού.
Ο οδηγός, επιπλέον υποχρεούται να ενεργοποιεί το ταξίμετρο κατά την είσοδό σας στο ταξί, να έχει χάρτη της περιοχής και να σας βοηθήσει σε περίπτωση που έχετε αποσκευές.
Επίσης αν δεν το ξέρατε, απαγορεύεται ο οδηγός να έχει (όχι να ακούει κι όλας!) οποιοδήποτε εξάρτημα παραγωγής μουσικής! Όσο για τα παράθυρα, δε πρέπει να τα ανοίγει χωρίς τη συγκατάθεση του πελάτη (εκτός από το δικό του). Τέλος, αυτές οι οθόνες που τώρα τελευταία έχουν τοποθετηθεί στα προσκέφαλα του οδηγού και του συνοδηγού και προβάλλουν διαφημίσεις, είναι παράνομες και μπορείτε να ζητήσετε να κλείσουν(υπερβολές θα μου πείτε αλλά έτσι έχουν τα πράματα...). Γενικά, πάντως, για οποιοδήποτε παράπονο ή καταγγελία, απευθυνθείτε στην αστυνομία ή στη διεύθυνση συγκοινωνιών των κατά τόπους νομαρχιών.

Υποχρεώσεις όμως δεν έχει μόνο ο οδηγός αλλά και οι επιβάτες:
Πρέπει να προσέχουν ώστε να μην προκαλούν οποιαδήποτε φθορά στο όχημα και να μην καπνίζουν. Σε περίπτωση που είστε εμφανώς σε κατάσταση μέθης ή τουλάχιστον είναι προφανές ότι δεν είστε διαυγείς, τότε ο οδηγός δικαιούται να μην σας εξυπηρετήσει.

Για το τέλος δυο συμβουλές. Αν δεν γνωρίζετε την περιοχή και το κόστος της διαδρομής, ρωτήστε 2-3 οδηγούς και μετά μπείτε σε ταξί. Όταν έρθει η ώρα να πληρώσετε,(και ειδικά αν είναι νύχτα) αναφέρετε δυνατά και καθαρά την αξία του χαρτονομίσματος που δίνετε στον οδηγό, ώστε να μη σας πει αργότερα ότι του δώσατε λιγότερα χρήματα (Γίνονται κι αυτά. Δίνεις 10 ευρώ και σου λένε ότι έδωσες 5!). Διαφορετικά, κρατήστε τα χρήματα έως ότου αρχίσει να σας δίνει (σωστά) τα ρέστα.

Δε θέλω να δημιουργήσω κλίμα μιζέριας. Το σιχαίνομαι αυτό. Άλλωστε, προσωπικά, δεν έχω σημαντικά παράπονα από τη συμπεριφορά των οδηγών. Στην πλειοψηφεία τους είναι σωστοί επαγγελματίες, που ασκούν ένα δύσκολο και επικίνδυνο επάγγελμα. Από τη στιγμή όμως που τα κόμιστρα συνεχώς αυξάνονται, πρέπει να συμβαδίζουν και με τις προσφερόμενες υπηρεσίες. Απλά, θέλω να καταλάβουμε όλοι μας πόσο μεγάλη σημασία έχει να γνωρίζουμε τα δικαιώματα αλλά και τις υποχρεώσεις μας. Τότε θα είναι καλύτερα τα πράγματα για όλους μας.

Ρίξτε μια ματιά σ' αυτό το blog. Αξίζει... http://acrotaxi.blogspot.com/


Μιας και μιλάμε για ταξί, δείτε αυτό το απίστευτο video με τον Χάρρυ Κλυνν! (Προσέξτε ότι ο Χάρρυ Κλυνν ρωτάει τον πελάτη του αν μπορεί να πάρει κι άλλον...χαχα)

1 σχόλιο: